Hari ni aku rasa moody sgt. Mula-mula ceria, tetapi satu peristiwa yang x dijangka berlaku n ia menyebabkan hari aku bermula dengan mood yang x ok. nak keja pon xbersemangat. Geram sangat....kenapalah dia selalu sangat menyakitkan ati aku nie...rasa macam nak menjerit jer puas-puas meluahkan rasa hati yang tak berapa nak tenteram ni...
" Kita perlu memikirkan tentang hidup pada hari ini sebelum mempunyai harapan tentang masa depan "
Wednesday, March 10, 2010
Thursday, March 4, 2010
Hari-hari yang memenatkan...
ermmm...mcm mana ya nak mula. seminggu ni letih sangt. banyak sngt keja nak kena buat. sampai nak makan n nak buka facebook pon x sempat (hehehe....). asyik cibuk ngan program jer. lepas satu-satu. Ngan lawatan ke PWTC n Ipoh lagi cuti nie... bila la nak berkesempatan nak balik kg ni...Rindu la nak jumpa mak n ayah.......("~)


Monday, January 25, 2010
Selesema yang tak hilang...
Masuk hari ni boleh dikatakan dah hampir 2 minggu aku dijangkiti selesema. Sebelum ni aku deman n batuk gak...tapi dah hilang. tak tahu la kenapa selesema ni ssh sgt nak hilang. tak larat nak telan ubat dah(sampai hancur ubat aku..). Suara aku pun macam suara penyanyi 'rock' jer...ishhh, macam mana nak buat ni??
Dah la selesema, sekarang ni aku dapat satu penyakit baru iaitu sakit mata (ntah la kenapa mata aku bengkak sebelah...kena gigit serangga kot). Ermmmm....kenapa ya. Mungkin dugaan untuk aku kot...maklumlah dok di tempat baru, jauh dari keluarga plak....sedihnya
Dah la selesema, sekarang ni aku dapat satu penyakit baru iaitu sakit mata (ntah la kenapa mata aku bengkak sebelah...kena gigit serangga kot). Ermmmm....kenapa ya. Mungkin dugaan untuk aku kot...maklumlah dok di tempat baru, jauh dari keluarga plak....sedihnya
Wednesday, January 20, 2010
Selamat menjalani ROS&PRAKTIKUM
Salam...disini saya cuma nak ucapkan selamat menjalani ROS & PRAKTIKUM kepada semua sahabat. Diharapkan kita semua tabah dan cemerlang melaksanakan tugas yang diberikan....
Saturday, November 21, 2009
HoLiDaY In CaMeRoN
14 November - 15 November
Ni adalah tarikh yang paling bermakna dalam hidup aku. First time aku menjejakkan kaki di Cameron Highland. Selalunya kalau aku nak g jer mesti ada sahaja halangan.... tetapi akhirnya... Impianku tercapai juga (walaupun g xda duit..huhuhu)
Day 1,
Kami bermalam kat Brichang. hari pertama tu kami g melawat 'Butterfly Farm" dulu. Best... cantik sangat. lepas tu kami g ke "Rose Garden" plak. kalau tengak dari luar tempat dia macam umah setinggan jer. tapi massuk dalam... CANTIK. tapi penat la skit sebab kena panjat tangga. Tinggi n agak curam. Lepas tu malam kami lepak kat uamh jer.
Day 2,
Sebelum balik, aku nak sgt melawat 'Strawberry Farm'....dan ianya tercapai jgk. best sgt. Walaupun tak petik sendiri.....dapat tengak pon jadilah. destinasi terakhir kami adalah ladang teh. besar gila. Macam ni rupanya pokok teh.Sebelum ni aku tau minum jer...hehehe... Lps 2 kami terus berangkat pulang ker Tanjung Malim (aku jer...akak aku n family dia balik KL...)
Ni adalah tarikh yang paling bermakna dalam hidup aku. First time aku menjejakkan kaki di Cameron Highland. Selalunya kalau aku nak g jer mesti ada sahaja halangan.... tetapi akhirnya... Impianku tercapai juga (walaupun g xda duit..huhuhu)
Day 1,
Kami bermalam kat Brichang. hari pertama tu kami g melawat 'Butterfly Farm" dulu. Best... cantik sangat. lepas tu kami g ke "Rose Garden" plak. kalau tengak dari luar tempat dia macam umah setinggan jer. tapi massuk dalam... CANTIK. tapi penat la skit sebab kena panjat tangga. Tinggi n agak curam. Lepas tu malam kami lepak kat uamh jer.
Day 2,
Sebelum balik, aku nak sgt melawat 'Strawberry Farm'....dan ianya tercapai jgk. best sgt. Walaupun tak petik sendiri.....dapat tengak pon jadilah. destinasi terakhir kami adalah ladang teh. besar gila. Macam ni rupanya pokok teh.Sebelum ni aku tau minum jer...hehehe... Lps 2 kami terus berangkat pulang ker Tanjung Malim (aku jer...akak aku n family dia balik KL...)
Thursday, October 8, 2009
Ahhh tensionnya..
Rasanya dah lama aku xpost apa-apa kat ruang nie... bukan malas tapi sibuk sangat ngan asigment la, tesis lg n mcm2 la (macam org besar plak).
apa yang aku nak kongsikan ari nie adalah aku rasa tension sangt bila aku fikir lg 2 minggu jer aku nak final exam.... bnyk lg benda x settle nie... ahhh... tlg aku
apa yang aku nak kongsikan ari nie adalah aku rasa tension sangt bila aku fikir lg 2 minggu jer aku nak final exam.... bnyk lg benda x settle nie... ahhh... tlg aku
Friday, August 21, 2009
Aku.........
Melangkah itu mudah,
Namun mencari arah itu yang terkadang payah,
Mencari jalan itu mudah,
Namun memahami destinasi itu yang susah.
Menyusuri susur itu mudah,
Namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah.
Dalam semua ini....
menjaga istiqomah itu paling susah,
payah dan lelah
Namun DIA amat faham, bagi hanbaNYA,
DIA tidak meminta manusia menjadi yang terbaik,
hanya perlu untuk melakukan yang terbaik,
meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNYA,
lantas nescaya DIA akan menguruskan yang selebihnya...agar
yang terbaik itu menjadi milik manusia
Moga perjalanan kita sentiasa dalam perlindungan dan penjagaan ALLAH SWT.....
Namun mencari arah itu yang terkadang payah,
Mencari jalan itu mudah,
Namun memahami destinasi itu yang susah.
Menyusuri susur itu mudah,
Namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah.
Dalam semua ini....
menjaga istiqomah itu paling susah,
payah dan lelah
Namun DIA amat faham, bagi hanbaNYA,
DIA tidak meminta manusia menjadi yang terbaik,
hanya perlu untuk melakukan yang terbaik,
meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNYA,
lantas nescaya DIA akan menguruskan yang selebihnya...agar
yang terbaik itu menjadi milik manusia
Moga perjalanan kita sentiasa dalam perlindungan dan penjagaan ALLAH SWT.....
Subscribe to:
Posts (Atom)
