Tuesday, January 27, 2009

KaU YaNg TeRiStImEwA....







Bahagia ke aku sekarang ni? Mmm... aku rasa aku memang bahagia. walaupun aku bukan jenis yang beharta. Aku bahagia sebab aku masih ada kengkawan, aku masih ada sahabat dan aku masih ada tulang empat untuk aku terus cari rezeki halal. Problem kecik ke, problem besar, tu kira adat la tu. sekurang-kurangnya aku dapat belajar erti sebuah kehidupan. Senang memanjang pun tak best jugak. Mudah sangat hidup.
Bila aku ada problem, aku selalu kenangkan wajah mak. Pada dialah selalunya semangat aku berkobar-kobar. Sedangkan dia yang pompuan tu pon boleh kuat semangat, inikan pula aku.

Betullah kata orang, perempuan adalah insan yang lemah tapi hati dia kering. emak cool. Dia tidak cepat melenting. Nasihat mak lembut tapi tajam. Suara emak rendah je tapi makna dia dalam. Mata emak redup tapi renungannya menusuk. Tangis emak sayu tapi cukup untuk aku terus memahami sesuatu. Langkah emak lembut tapi hati emak keras untuk redha menghadapi segala dugaan.... Bahagia sungguh rasanya kalau diizinkan tuhan aku dapat memberikan sesuatu yang teristimewa buat emak. Susahkan, nak cari seseorang macam emak....

No comments: